ביטוח נסיעות בזמן היריון

תוכן עניינים

ביטוח נסיעות בזמן היריון

קצת לפני שהמשפחה שלכם מתרחבת זה זמן מושלם להתפנק בכיף בחופשה בחוץ לארץ, לפני שחוזרים ללילות ללא שינה, ולחיים עם תינוק/ת קטנים בבית. אבל במיוחד בתקופה הרגישה הזו. חשוב לקחת בחשבון עד כמה קריטי לשמור על הבריאות של האם ועל בריאות העובר.

במקרה של נסיעה לחו"ל, ביטוח נסיעות בהיריון הוא בעצם החלופה לביטוח הבריאות או לשירותי קופת החולים במדינות זרות. מצב של היריון הוא רגיש. וחס וחלילה יכולים להתרחש מצבים המחייבים טיפול רפואי מידי. לכן חשוב ביותר לדאוג לכיסוי ביטוחי מהבחינה הזו. אם כן. מה כולל ביטוח נסיעות לנשים בהריון ובמה הפוליסה שונה מביטוח נסיעות רגיל? בכתבה זו נסביר על החשיבות ברכישת כיסוי מורחב להיריון. ומדוע אין להקל ראש ברכישת הרחבה זו.

ביטוח נסיעות לחו"ל המותאם נשים בהיריון

הריון הוא בשורה משמחת מאוד, שמתלווה במצבים בריאותיים שונים שצריך להתייחס אליהם ולקחת אותם בחשבון.  

נשים בהריון נחשבות למעשה כסוג של קבוצת סיכון המועדת לבעיות רפואיות יותר מאדם ממוצע שנוסע לחו"ל. גם מבחינתן וגם מבחינת העובר ברחם. כאשר נשים בהיריון חשופות לבעיות בריאותיות רבות ושונות שדורשים בדיקה וטיפול מידיים ללא דחיה. כמו למשל, כאבים שמחייבים בדיקת רופא. חוסר בתחושת תנועות עובר. דימומים פתאומיים. צירים  או צירונים מוקדמים, לידה מוקדמת וכל מיני סיבוכים אחרים שיכולים לקרות חלילה.

על כן, ביטוח נסיעות לחו"ל לנשים בהריון מחייב התייחסות מיוחדת. משמע, ביטוח נסיעות סטנדרטי לא יספק לאישה ההרה את כל הכיסויים הרלוונטיים עבורה ולכן על אישה בהריון שטסה, לדאוג להרחבת פוליסת ביטוח הנסיעות בהתאם למצבה. עם זאת, יש לציין שטיסה בהריון היא לא מסוכנת לאישה או לעובר. מחקר גדול שפורסם בשנת 2013 על ידי הקולג' המלכותי בלונדון לרופאים מיילדים וגניקולוגים. הוכיח כי טיסה בהריון נחשבת לבטוחה עבור נשים הרות עד שבוע 37 (וזאת כאשר מדובר בהיריון חד עוברי וכמובן שלא היריון בסיכון).

 

ביטוח נסיעות בהיריון – הרחבות הכרחיות

כל חברות הביטוח מבטחות נשים בהיריון שרוצות לטוס בלי בעיה. אבל בהחלט נוקטים משנה זהירות באשר לפוליסות ביטוח אלו. ויש חברות ביטוח אשר נוקטות משנה זהירות בנושא. ומרביתן מאפשרות רכישת פוליסה מורחבת של ביטוח נסיעות להריוניות עד השבוע ה-32 בלבד.

דרגת הסיכון מעלה את מחיר הביטוח והופכת אותו להיות יקר יותר כאשר מדובר באישה בהריון. אך וכפי שכבר הובן, ביטוח נסיעות עם ההרחבות המתאימות הוא מוצר ביטוחי. חשוב ביותר אשר מאפשר נסיעה  שקטה. ומבטיח כי האישה תוכל לפנות במקרה הצורך לקבל טיפולי רפואי חיוני בזמן שהיא שוהה בחו"ל ללא כל בעיה. מבלי לשאת בהוצאות כספיות גבוהות.

 

ביטוח נסיעות לחו"ל בהריון

אישה הנמצאת בהריון ורוצה לנסוע לחו"ל בדרך כלל  תעשה פוליסת ביטוח נסיעות רגילה המותאמת לפי נתוניה האישיים כמו כל מבוטח אחד. כאשר לפעמים חברת הביטוח תבקש גם מסמכים מהרופא שלה. בכדי להתאים את ביטוח הנסיעות לצרכים הספציפיים של הלקוחה היא צריכה לרכוש גם הרחבת כיסוי היריון – כיסוי זה יבטח אותה במצבי חירום שונים בהם האישה תצטרך לקבל טיפול רפואי בזמן שהיא שוהה בחו"ל. כמו למשל, אשפוז בבית חולים, ביצוע ניתוח קיסרי חירום, או קיצור הנסיעה וחזרה מוקדמת לישראל בשל סיבוך כלשהוא.

כמו בכל מוצר ביטוחי אחר. הסתרה של מצב בריאותי בזמן רכישת הפוליסה יכולה להוביל לכך שחברת הביטוח לא תהיה חייבת לעמוד בחלקה על פי ההסכם בין הלקוחה לחברה. על כן, בשום פנים ואופן אסור להסתיר מחברת הביטוח מצב של הריון (במידה וההיריון אובחן בישראל).